NAOS i Hiberus guanyen la PLATA dels SAP Quality Awards en la categoria de Customer Experience

Un cas d’èxit en la implantació del nou portal tributari del Govern d’Andorra

L’administració pública, tant la central com la local, caminen amb pas ferm cap a la digitalització. Un canvi no solament tecnològic sinó també cultural i organitzatiu, que implicava revisar com l’Administració percep als ciutadans. Avui gràcies als projectes innovadors que s’estan realitzant, el Ciutadà està al centre. Avui, l’administració comença a tractar als ciutadans com els seus clients a qui ofereixen un catàleg comprensible i complet de serveis; com poden ser tributs, taxes, ajudes i tràmits. Un catàleg on l’experiència de client també compta. Per tant, si en sector privat parlem de B2C en el públic també, només cal canviar la C de Client per la C de Ciutadà. La novetat i la innovació es aplicar els preceptes que tan bé funcionen en B2C, en l’e-commerce privat, al sector públic, un concepte  que s’ha batejat com enfocament Ciutadà 360º.

Per fer front a aquest repte, l’empresa andorrana NAOS, juntament amb l’empresa Hiberus varen ajuntar esforços, per llançar el primer projecte basat en el mòdul d’e-commerce de l’empresa SAP en el Govern d’Andorra. El repte no era menor, implantar la Declaració de la Renda de les Persones Físiques amb la nova eina i en tan sols tres mesos. El projecte s’inicia a mitjans gener de 2020 i es posa en marxa a mitjans d’abril de 2020, tot un repte i tot un èxit, sobretot pensant que des del 13 de març, els equips de treball van estar confinats en diferents llocs d’Andorra i Espanya. Un exemple de com portar una gestió de projectes en temps de confinament i entre diferents països.

El resultat de la feina de Govern és que aquest any, més de 80% de les declaracions d’IRPF del País s’han realitzat de forma telemàtica, contra 40% el 2019, un increment de més del 100%, on de forma addicional l’experiència de l’usuari ha estat molt satisfactòria. Projectes com aquest, estan situant L’administració Andorrana en el grau de maduresa digital on haurà d’estar.

Aquest projecte, liderat per Govern i implantat per NAOS i Hiberus ha estat guardonat amb la Plata en la categoria de Customer Experience als prestigiosos premis SAP Quality Awards. Tot i que el premi més important, ja l’havíem guanyat i ens l’han donat els ciutadans d’Andorra.

Des del tàndem Govern d’Andorra – NAOS/Hiberus, estem convençuts del nostre treball i esperem aconseguir fites importants en el futur.

Una vegada tancada aquesta fase, som conscients que només hem posat una peça. Una peça del futur que volem construir entre el Govern i l’equip de NAOS/Hiberus. Persones i tecnologia, emparats en una millora contínua, ens alineem amb l’objectiu de conèixer molt millor als nostres ciutadans i les seves necessitats.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *